Parkeringsindtægter vokser hastigt i kommunerne

oktober 15, 2024

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

* indicates required

Kirsten Østergaard Poulsen har før haft succes med at forudse en markedsudvikling. Privatfoto

Arkivfoto: Pixabay

Ifølge FDM’s gennemgang af de kommunale parkeringsindtægter for 2023 sendte bilisterne over én milliard kr. videre til kommunekasserne i forbindelse med parkeringsafgifter.

Af redaktionen

I alt indkasserede kommunerne sidste år 1.081.070.247 kr. for betalingsparkering, beboerlicenser og p-afgifter, hvilket er rekord, ifølge DR.dk

”Det (kommunernes indkomst, red.) har været støt stigende i de snart 10 år, vi har fulgt det her,” siger chefkonsulent i FDM Dennis Lange, ifølge DR.

København er den kommune med den suverænt højeste indtægt – 649 millioner kr.

På de følgende pladser komme kommunerne omtrent efter størrelse – Aarhus, Frederiksberg, Aalborg, Odense etc.

 

Parkeringshus rives ned og giver plads til nyt i Aarhus

 

Related Articles

Ny brancheforening BFFP, vil genstarte dialogen om digital parkering

Ny brancheforening BFFP, vil genstarte dialogen om digital parkering

Seks af Danmarks største aktører inden for privat parkering er gået sammen om at danne en ny brancheforening, der vil genstarte dialogen om, hvordan fremtidens parkeringsløsninger skal fungere – til gavn for både byrum, grundejere og forbrugere. Med navnet...